Återställ ditt lösenord (extern användare)
Denna guide vänder sig till alla externa aktörer. Du kan själv byta ditt inloggningslösenord om du glömt det, eller när systemet uppmanar dig att göra det.
Ditt mobilnummer, tillsammans med en personlig kod som du får på sms, garanterar din identitet innan du byter lösenord.
Förutsättningar
- Du behöver först registrera din mobiltelefon för att kunna byta lösenord. Läs guiden för att registrera här: Registrera din mobiltelefon för att byta lösenord
- Den här guiden gäller endast byte av lösenord på din inloggning mot kommunen. Det förutsätts att du har en aktivt lösenord som ska bytas. Om du inte har något aktivt lösenord behöver du kontakta din chef.
1. Gå till sidan Inloggningsassistenten
Ange ditt användarnamn eller e-postadress. Klicka Nästa
Nu kommer det att skickas en säkerhetskod till telefonnumret som har registrerats.
2. Skriv din säkerhetskod
Fyll i den sexsiffriga säkerhetskod som du fick via mobilen.
Klicka Nästa.
3. Ange ett nytt lösenord som du tidigare inte har haft
Lösenordet skriver du två gånger och det behövs minst åtta tecken. Du får använda bokstäver och siffror. Observera att du inte kan använda Å, Ä eller Ö i ditt lösenord.
Klicka Nästa.
4. Lösenordet är återställt
När nedanstående bild och text kommer upp är det klart och lösenordet är återställt.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.