Makulera extern kundfaktura
Guiden visar hur du makulerar en extern kundfaktura. Det går endast att makulera en kundfaktura om den har status NY eller PREL.
Är fakturan signerad av beslutsattestant, så har den status DEF och den felaktiga fakturan måste då krediteras i stället. Se guide …
1. Gå till Reskontra, Kundreskontra, Sök faktura och fyll i fakturanummer. Klicka på Åtgärder och välj Makulera.
2. Ange orsak till makuleringen i Meddelande, önskat Verifikationsdatum (ursprungsdatum om perioden fortfarande är öppen eller dagens datum) och klicka på Makulera.
Fakturan får status makulerad och ettan indikerar att ett meddelande finns.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.