Lägg extern kundfaktura under utredning
Guiden visar hur du lägger en extern kundfaktura under utredning.
1. Gå till Reskontra, Min Meny, Min sida och välj Att göra. Klicka på aktuell faktura i listan.
2. Välj Åtgärder, klicka på Under utredning.
3. Skriv i meddelanden, anledningen till att fakturan lagts under utredning och klicka på Spara.
Nu syns information på fakturan att den är under utredning.
En faktura ska inte ligga under utredning mer än några dagar. Det går fortfarande att ändra enstaka felaktiga uppgifter på fakturan. Är fakturan helt felaktig kan den makuleras.
5. Om du vill ta bort markeringen under utredning: Klicka på Åtgärder och välj Inte under utredning.
6. Skriv i meddelanderutan anledningen till att fakturan inte ska ligga kvar under utredning. Klicka på Spara.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.