Hänvisa inkorgen i Raindance

Den här guiden visar hur du registrerar frånvaro och hänvisar din inkorg till en eller flera personer. Viktigt att tänka på är att din/dina ersättare har attesträtt för dina REN:ar och att hen inte redan har hänvisat sin inkorg.

1. Klicka på Mina inställningar

2. Välj fliken Frånvaro och klicka på Lägg till frånvaro

3. Registrera din frånvaroperiod

Från – hämta datumet för första vardagen på din semester

Till – hämta datumet för sista vardagen på din semester

Inkorgen stängs och öppnas automatiskt de datum du har angett.

Klicka på Förstoringsglaset för att hämta listan med ersättare.

4. Välj din ersättare i listan och klicka sedan på Ok

5. Avsluta genom att klicka på Spara

Nu har du valt en person som ersättare för alla dokument under hela perioden.

6. Om du vill hänvisa till två eller flera personer klickar du på Lägg till för att skapa en ny hänvisningsrad

7. Fyll i Från och Till datum för nästa hänvisningsperiod och klicka sedan på förstoringsglaset för att hämta din andra ersättare. Det går bra att välja fler. När du är nöjd klickar du på Spara

8. Om du vill granska frånvaron klicka på Pennan. Om du vill ta bort frånvaron klicka på Papperskorgen.

Senast uppdaterad: 14 juni 2019

Publicerad: 14 juni 2019
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?