Anmäla medarbetare till ett utbildningstillfälle

Guiden visar hur du som chef anmäler en medarbetare till ett specifikt utbildningstillfälle.

När du anmäler en medarbetare till ett specifikt utbildningstillfälle väljer du datum och tid. Om du vill att medarbetaren själv ska få välja tid ska du i stället Lägga till utbildning till medarbetaren plan.

1. Gå till Mina medarbetare.

2. Klicka på Anmäl och planera utbildning.

3. Välj Anmäl för att anmäla medarbetare till utbildningen på specifik dag och tid.

4. Skriv in ett sökord i sökrutan och klicka på förstoringsglaset. I sökresultatet ser du alla tillfällen som finns tillgängliga för den utbildningen.

5. Klicka på utbildningens namn för att läsa mer om utbildningen. Klicka på pilen för att se datum och tid.

6. Klicka på plus-symbolen för att välja utbildningen.

7. Scrolla ner för att välja medarbetare under Lägg till personer. Klicka på Markera alla för att välja alla dina medarbetare, eller lägg till en och en med plus-symbolen.

Du ser vilka medarbetare du har lagt till under sökrutan.

8. Markera Ja om utbildningen ska vara obligatorisk. Om du väljer Markera alla så får du frågan om utbildningen ska vara obligatorisk för alla direkt.

Du kan också välja att anmäla alla medarbetare till utbildningstillfället men endast göra den obligatorisk för vissa medarbetare.

9. Om du har valt flera utbildningar och inte vill ha samma val för båda utbildningarna klickar du på Anpassa nere till vänster.

10. Klicka upp utbildningarna genom att klicka på namnet på utbildningen och ta sedan bort de medarbetare som inte ska ha utbildningen.

11. När du är klar med dina val så klickar du på Anmäl. Medarbetarna blir då anmälda till utbildningstillfället och en anmälningsbekräftelse skickas till deras e-post.

Senast uppdaterad:

Publicerad: