Koppla personal till en sammanslagen enhet/förskola
Guiden visar hur du som administratör i Tempus kopplar personal till en sammanslagen enhet/förskola, ex. inför sommaren.
1. Klicka på Hantera och sedan Användare.
2. Sök fram personen.

Vill du skapa en roll som bara gäller för den sammanslagna enheten gör du så här:
3. Välj Lägg till ny roll.

4. Lås för synkningar (så att den inte försvinner under natten när synkningen från IST körs).
5. Sätt tidbegränsning för rollen. (Efter slutdatum blir rollen inaktiv så tänk på att sätta slutdatum dagen efter sista arbetsdagen).

6. Välj Befattning och sätt Standardbehörighet.
7. Välj Kopplade avdelningar.

8. Välj Sammanslagningsenheten. (Vill du använda befintlig roll är det här du lägger till enheter på den, då syns sammanslagningsenheten i Tempus NU hela tiden).

Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.