Hänvisa inkorgen i Raindance
Den här guiden visar hur du registrerar frånvaro och hänvisar din inkorg till en eller flera personer. Viktigt att tänka på är att din/dina ersättare har attesträtt för dina REN:ar och att hen inte redan har hänvisat sin inkorg.
1. Klicka på Mina inställningar
2. Välj fliken Frånvaro och klicka på Lägg till frånvaro
3. Registrera din frånvaroperiod
Från – hämta datumet för första vardagen på din semester
Till – hämta datumet för sista vardagen på din semester
Inkorgen stängs och öppnas automatiskt de datum du har angett.
Klicka på Förstoringsglaset för att hämta listan med ersättare.
4. Välj din ersättare i listan och klicka sedan på Ok
5. Avsluta genom att klicka på Spara
Nu har du valt en person som ersättare för alla dokument under hela perioden.
6. Om du vill hänvisa till två eller flera personer klickar du på Lägg till för att skapa en ny hänvisningsrad
7. Fyll i Från och Till datum för nästa hänvisningsperiod och klicka sedan på förstoringsglaset för att hämta din andra ersättare. Det går bra att välja fler. När du är nöjd klickar du på Spara
8. Om du vill granska frånvaron klicka på Pennan. Om du vill ta bort frånvaron klicka på Papperskorgen.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.