Visa ämne och plats i mötesbokningar, kalendern i Outlook

Den här guiden visar hur du ändrar vilken kalenderinformation som dina kollegor ska kunna se i Outlook, till exempel när de bokar in dig på ett möte.

Guiden gäller bara e-post i datorn, ej den webbaserade versionen av Outlook

Så här kan de två olika inställningarna se ut i Schemaläggningsassistenten. Deltagare 1 visar rubriken på ett redan inbokat möte, medan deltagare två inte gör det. Standardinställningen är att rubriken inte visas.

1. Öppna Kalenderbehörigheter eller Kalenderegenskaper

Välj först kalendervyn i din Outlook. Knappen för Kalenderbehörigheter hittar du uppe till höger i menyraden.

Om kalenderbehörigheter saknas kan du välja Kalenderegenskaper (se bild).

2. Välj vad du vill visa i kalendern

Under Läsa ställer du in hur mycket information som ska visas för andra när de bokar möten med dig.

Spara genom att klicka OK.

Senast uppdaterad:

Publicerad: