Ställa ut en intern kundfaktura
Den här guiden visar hur man ställer ut en faktura inom kommunen.
1. Hämta blanketten Underlag intern kundfaktura
2. Fyll i följande fält
- Säljande Förvaltning/avdelning/enhet
- Vår referens, namn och Telefonnummer
- Fakturamottagarens Förvaltning, Avdelning/enhet och Referens
- Internt kund-ID (Se Internfaktura och dokumentet Intern kundid-lista)
- Cirkulationsmall/referenskod (se info nedan)
- Fakturatext som anger vad försäljningen avser
- Antal och Á-pris
- Kontering
- Datum och Utfärdare
- Skicka blanketten till Fakturaservice, Box 30050

Information om Cirkulationsmall/Referenskod
Cirkulationsmallen, eller referenskod som den också kallas, styr vilka personer fakturan skickas till (t.ex. K1REDO). Koden börjar alltid på en bokstav, följt av en siffra och har maximalt tio tecken. De första två positionerna ska alltid vara samma som fakturatypen.
Cirkulationsmall eller referenskod ska alltid uppges av beställaren vid köptillfället.
För kreditering av internfaktura, använd e-tjänsten Internfaktura.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se.