Skapa en wifi-inloggning till gäster

Gäster som kommer till Örebro kommun, till exempel föreläsare eller leverantörer, kan få ett tillfälligt användarkonto till gästnätet orebro-guest. Kontot registreras i en reception och gästen ska legitimera sig med till exempel körkort. 

Gästkontot gäller normalt en dag, men kan i vissa fall gälla längre tid.Mer information om rutiner finns på intranätet. Administratörsbeställning kan göras på intranätet, Beställning administratör för gästnätet

Förutsättningar:

  • Guiden gäller dig som är administratör och har tillgång till Cisco Sponsor Portal (prata annars med behörig beställare/chef)
  • Gästnätet ger bara internetuppkoppling, inte tillgång till verksamhetssystem

1. Logga in till Cisco Sponsor Portal

Gå till https://portal.orebro.se/ och logga in med din vanliga kommuninloggning.

2. Skapa ett nytt gästkonto

Välj Create Account för att skapa ett nytt gästkonto. På startsidan ser du också en lista med konton du skapat. 

3. Fyll i gästens användaruppgifter

Fält markerade med * är obligatoriska. 

Spara inloggningen med Create.

Om gästen vill ha kontouppgifterna skickade till en e-postadress, klicka på fliken Resend och bocka i rutan för Email.

Senast uppdaterad: 12 augusti 2019

Publicerad: 12 augusti 2019
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?