Registrera abonnemang
Den här guiden visar hur du registrerar ett abonnemang.
1. Klicka på Inköp. Välj sedan Abonnemang.
2. Klicka på Ny.
Lägg sedan till följande uppgifter:
- Leverantör anger avsändare av fakturan. Ska vara leverantörsID.
- Externt/internt anger om abonnemang ska användas för externa eller interna fakturor.
- Abonnemang används för att ange ett avtals- eller abonnemangsnummer som är unikt och finns på fakturorna.
- Beskrivning kan användas för en kort textbeskrivning av avtal/abonnemang.
- Giltig från/till anges för avtalets giltighetsperiod, för löpande lämnas t.o.m. blankt.
- Högsta belopp/faktura används för att begränsa vilka fakturor som attesteras per automatik. Fakturor som överskrider beloppet lämnas oattesterade av systemet. C-mallen på abonnemanget styr över till rätt attestanter.
- Ansvarig används för att ange den fiktiva användare som varje förvaltning har. Fakturatyp +A.
- Antal dagar mellan fakturor anges med det antal dagar som måste gå innan en ny faktura avseende abonnemanget kan bli automatiskt attesterad, t.ex. ska månadsabonnemang ha 20 dagar.
- Alternativ moms lämnas blankt, då det inte används av Örebro kommun.
- Bilaga markeras ej, då det inte används av Örebro kommun.
- Klicka på knappen Spara.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se.