Lägga till en medorganisatör till teamsmöte
Guiden visar hur du till ett bokat teamsmöte kan lägga in medorganisatörer som kan hantera mötet.
När du har bjudit in personer till mötet kan du lägga till upp till 10 medorganisatörer för att hantera mötet. Medorganisatörer visas som ytterligare organisatörer i mötesdeltagarnas lista och har de flesta av mötesorganisatörens funktioner.
Om du vill lägga till medorganisatörer i ett möte kontrollerar du att de personer du vill lägga till redan är obligatoriska deltagare och följer sedan stegen härunder.
1. Öppna Teams och välj Kalender i menyn.
2. Välj mötet som det gäller, högerklicka på det och välj sedan Redigera.
3. Välj Fler alternativ > Mötesalternativ.
4. Använd sedan nedåtpilen och markera namnen på de ytterligare medorganisatörerna.
Medorganisatörer måste finnas i samma organisation som mötesorganisatören eller använda ett gästkonto i samma organisation
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.